1 nachtje Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Daan Theeuwes - WaarBenJij.nu 1 nachtje Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Daan Theeuwes - WaarBenJij.nu

1 nachtje Auckland

Door: Daan Theeuwes

Blijf op de hoogte en volg Daan

16 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Een nachtje Auckland, meer was het niet. We waren geland op Auckland op 15 mei en we zouden de 16e al weer doorvliegen naar Port Vila, Vanuatu.

Eenmaal aangekomen in Auckland wisten we eigenlijk ook niet helemaal wat we wilden. Moesten we nu de stad in of kijken of er iets in de buurt was om te overnachten. We moesten namelijk al om 6:00 op het vliegveld zijn. Na de knoop doorgehakt te hebben waren we dan op weg naar het centrum. De bus was heel relax, voor $21 had je een speciaal "Backpacker retourtje", om dit te krijgen hoefde je eigenlijk alleen maar je backpack te laten zien.

Het centrum van Auckland is niks echt speciaal of anders dan Australia. Maar na een hostel gevonden te hebben en onze backpacks te hebben gedumpt zijn we op zoek gegaan naar een plek waar we even konden hangen om daarna te gaan slapen. Zoals voor de hand liggend waren we weer beland in een bioscoop en hadden we een kaartje voor Robin Hood. Goede film! Hierna lekker naar het hostel gegaan om 's ochtends vroeg de bus naar het vliegveld te pakken.

5:00 uur, de wekker ging en we stonden meteen beneden om de bus van 11 over te halen. Moe en verslagen stonden we dan bij de bushalte. En gelukkig! De bus hadden we gehaald. De bus stopte voor onze voeten en de deuren gingen open...

VENGABOYS. Meneer de Kiwi Buschauffeur vond dat wel lekkere muziek om zijn passagiers mee wakker te maken. Ik moet eerlijk toegeven, dat lukte hem heel goed. Binnen 5 minuten waren we weer zo melig als je maar zijn kan en begonnen we luidkeels mee te zingen.

Op naar Vanuatu!

• 25 Mei 2010 - 07:18