2 dagen Santiago - Reisverslag uit , van Daan Theeuwes - WaarBenJij.nu 2 dagen Santiago - Reisverslag uit , van Daan Theeuwes - WaarBenJij.nu

2 dagen Santiago

Door: Daan Theeuwes

Blijf op de hoogte en volg Daan

29 Mei 2010 | ,

Zuid-Amerika. Eindelijk was het zover. Hopelijk ook weer een stuk goedkoper dan Australia en Nieuw Zeeland, maar vooral vet dat we weer in een nieuwe cultuur terecht kwamen. De hele reis keek ik al erg uit naar Zuid-Amerika en waaronder ook meteen Paaseiland.

In Santiago zouden we twee nachten verblijven om daarna op weg te gaan naar Paaseiland. In Santiago kwamen we toen we bij de douane kwamen we meteen weer achter de taalbarriere die we een hele lange tijd niet gehad hadden. Het was raar dat daar opeens weer sprake van was. Maar gelukkig kan ik met mijn zeer gebrekkige Spaans toch nog wel een soort van zeggen wat en/of waar ik heen wil. Dus na een goedwillige poging om af te dingen bij e taxi chauffeur (wat tevens gelukt is) waren we dan op weg naar ons hostel. Het Andes Hostel in Santiago, dit hostel is vlakbij het Moneda plein, het regeringsplein van Santiago, dit was iets wat ik wel snel wilde zien voordat we weer naar Paaseiland zouden gaan.

Eenmaal in het hostel en eindelijk een kamer te hebben waren we toch alweer een beetje benieuwd naar de omgeving ondaks de verschrikkelijke jetlag. Onze vlucht duurde 11:45 uur en we kwamen 2 uur eerder aan volgens de tijd. Vertrokken op 27 mei om 13:00 en geland op 27 mei om 11:00 uur. Dat was een hele lange 27e van mei! Beetje rondgelopen door de wijk, beland in een parkje waar we even rustig hebben gelopen en daarna toch maar een het bed ingedoken. Het maakt niet uit hoe laat of hoe lang de vlucht is, slapen lukt gewoon niet! Just my luck. Dus toen ik eindelijk lekker lag was ik natuurlijk meteen als een blok in slaap gevallen. Omdat ik niet langer met een jetlag rond wilde lopen zijn we om 22:00 uur toch maar even het bed uit gegaan. Beneden een potje pool gespeeld en even een cola gedronken. En hierna toch weer lekker in het bedje gaan liggen.

De volgende dag tot een uur of 12 geslapen, hierna om de hoek van het hostel een sandwich gegeten en daarna naar het Moneda plein gelopen. Een mooi plein wat onder zeer zware bewaking van ongeveer het hele leger staat. Hier een paar foto's genomen wat rondgelopen en hierna moest ik nog op de foto met 2 schoolkinderen om een of andere reden.

Toen het opeens keihard begon te regenen hebben we de wandeling naar het hostel weer ingezet om weereens zo'n heerlijke pasta te maken die we gelukkig pas ongeveer 3 weken aten. Pasta met tomatensaus. Niets meer, niets minder. Na deze maaltijd nog een paar potjes pool gespeeld, wat gesproken met medebackpackers en toen werd het alweer laat. Ik kon maar beter gaan slapen, want de volgende ochtend gingen we dan eindelijk naar Paaseiland.

Rapa Nui, de bestemming waar ik deze hele reis al waanzinnig op verheug. Op naar het meest afgelegen stuk bewoonde land ter wereld.

  • 03 Juni 2010 - 05:26

    Paps:

    Rapa Nui... Geniet ervan mannen. Wished I was there! Een gedeeld verlangen ksn ik zeggen!

  • 03 Juni 2010 - 06:27

    Bert V M:

    kort maar krachtig. we hebben even paaseiland op internet opgezocht, echt te gek.
    mannen gegroet.

  • 03 Juni 2010 - 06:45

    Marya En Peter:

    Wanneer wij dit lezen zijn jullie alweer gevlogen. Time flies too. Geniet nog van al het moois en leuks. Enne.. probeer die Chili con carne even. LY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 07 Feb. 2010
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 51849

Voorgaande reizen:

25 Februari 2010 - 10 Juli 2010

Wereldreis

Landen bezocht: