Nieuw Zeeland II - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Daan Theeuwes - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland II - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Daan Theeuwes - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland II

Door: Daan Theeuwes

Blijf op de hoogte en volg Daan

27 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Daar waren we dan weer, terug in het ietwat koude Nieuw Zeeland na een week vol zon, zee en koraalstranden. Op het vliegveld waren we van plan om bij Jucy (verhuurbedrijf) een campervan te huren. Het punt was alleen dat je er niet gewoon langs kon gaan, maar dat je een boeking moest hebben staan. Als je dat had, moest je weer bellen om opgehaald te worden. Na veel stress en telefoontjes hadden we dan eindelijk een boeking. Willem-Geert had naar ze opgebeld en een reservering gemaakt. We werden opgehaald door een transfer busje die ons naar Jucy bracht. Helaas was onze reserering voor een 'El Cheapo' een gewone auto en waren de campervans voor de volgende 4 dagen allemaal uitverkocht. Een auto werd het dus. Na een rustig avondje in Auckland zijn we met de auto op stap gegaan.

Taupo stond op de planning. The Skydive Capitol of the World werd er gezegd. Taupo op zichzelf is niet heel bijzonder. Wij waren er doordeweeks en dus 's avonds was er niet erg veel te doen. We probeerden een skydive te regelen van 15.000 ft... Helaas stond het weer niet aan onze zijde. Regen, bewolking, alles om een Skydive onmogelijk te maken. Balen! Omdat we niet konden skydiven zijn we overdag steeds in de auto gestapt en gewoon rond gaan rijden. Waanzinnige natuur, bergen, landschappen, alles is gewoon precies alsof je rechtstreeks in The Lord of The Rings bent gestapt. We wilden zelfs nog een tour doen die ons langs alle herkenningspunten van LOTR zou brengen. Wandelen over Mt. Doom, door Elvensteden, alles. Helaas was dit echt belachelijk duur, dus hebben we het maar niet gedaan. Na 2 dagen Taupo was het alweer tijd om de rit naar Auckland in te zetten.

Eenmaal ingecheckt in het hostel in Auckland... Zijn we... naar de kapper gegaan. Will ging KAAL. Hop, de tondeuse erover. Na zo'n 5 minuten rond te hebben gelopen kwamen we eindelijk een kapper tegen. Ik had niet verwacht dat Will het in 1 keer zou doen, maar die tondeuse stond er erg snel in. En als die er eenmaal in staat is er geen weg terug. Na zo'n 3 minuten was het feest, Will was gemilimeterd. Omdat Will natuurlijk meteen wilde kijken hoe zijn haar zou bevallen zijn we naar een bar gegaan. Hier stond ik dan met een Hooligan aan mijn zijde. Na even te hebben gestaan raakte we aan de praat met een Nederlands meisje, Leonie uit Den Haag. Beetje gechilled in die bar... Will stond lekker te hakken op de dansvloer en toen was het alweer tijd om ons bedje in te duiken. De volgende dag was het dan namelijk echt zover.

ZUID AMERIKA!!!!!!!!!!!!

• 03 Juni 2010 - 05:22

Paps:

Het is even wennen..., maar gelukkig verliest een WG misschien wel zijn haren, maar niet zijn hakken....

• 03 Juni 2010 - 14:58

Rita En Geert:

He WG n kale hoofd staat jou ook goed hoor.Leuk dat we via jullie foto s n indruk krijgen wat er daar zoal voor sfeer heerst.En wat n mooie landschappen zijn er daar te zien.Ben erg benieuwd hoe het op Paaseiland zal zijn,jongens groetjes en geniet met mate de laatste weken dan gaan jullie hier zeker leuk vakantiewerk doen als je weer hier bent,sorry hoor oma s denken altijd n beetje vooruit rn jullie hebben zeker nog geen tijd om hierover te denken kus van ons voor jullie.