Australie tot zover - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Daan Theeuwes - WaarBenJij.nu Australie tot zover - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Daan Theeuwes - WaarBenJij.nu

Australie tot zover

Door: Daan Theeuwes

Blijf op de hoogte en volg Daan

10 April 2010 | Australië, Brisbane

Australie.

Hoe zal ik beginnen, het is in ieder geval heel anders dan voorgaande landen. Will en ik zijn naar Brisbane gevlogen waar we werden opgewacht door Erik. In Brisbane wonen Erik en Sylvia, ex-buren van mijn oudtante Ineke. We mochten bij hen een paar nachten overnachten om op gang te komen in Australie. We kwamen om 23:40 aan op Brisbane airport, na een ritje in natuurlijk een knal ORANJE auto kwamen we aan bij het huis. Hier hebben we even gesproken over onze reis, om daarna lekker naar bed te gaan.

De volgende dag zijn we op pad gegaan om een auto te scoren voor onze reis. Al snel kwamen we bij een verschrikkelijk lugubere autozaak waar de auto's zo goed als uit elkaar vielen, maar wel binnen ons budget! Gelukkig was Sylvia erbij om te vertellen over Rego's en Safety Cert. Hierdoor liepen we hier maar snel weg en zijn we door gereden naar een klein autodealertje die Dave George heette. Hier stond 'ie dan hoor! Onze witte Holden Barina (Suzuki Swift!!). Een heftig wit karretje met een dikke 1.6 motor. Nouja, elke heuvel moet in zijn 1e versnelling, of een van ons moet duwen. Maar dat doet er niet toe, hij is betrouwbaar!

Na deze aanschaf zijn we gaan "Trivianten". Nogal groot hier in Australie, een gigantische zaal waar ik denk wel 250 teams zaten met maar 1 doel: Triviant winnen!! Gaat er heftig aan toe! Hierna lekker naar bed, de volgende dag zouden we onze Swift ophalen.

De reis begon! We pakten onze spullen om naar Byron Bay te vertrekken, na een snel afscheid van Sylvia en Erik gingen we dan. Zo'n twee uurtjes rijden naar Byron Bay. Eenmaal aangekomen in Byron checkten we in in een waanzinnig hostel, The Arts Factory. Beetje rondgereden in de stad en naar de golven gekeken of er nog een beetje wat te surfen viel. Domme vraag natuurlijk, we zijn in Australie! 'S avond naar het hostel terug om een biertje in de Buddha Bar te doen. Na een aantal pils liepen we terug om even rond te kijken in het hostel. Hier kwamen we zoals al verwacht een hoop Nederlanders tegen. Bij de vijver zaten Janwillem, Luuk en Davy. Na nog een hoop pils, etc. Will naar de kamer gebracht en ik ben toen nog even terug gegaan. Uiteindelijk ontzettend veel lol gehad en flink lopen gallen door het hele hostel. Nou, het was tijd om te gaan slapen. Ik had s middags mijn bedje opgemaakt zodat ik daar lekker in kon duiken om te slapen. Helaas was het wel het bovenste bed van het stapelbed, maar dat zou wel goed komen. In een toch wel een beetje dronken bui gewoon dat bed ingedoken met een diepe zucht. Nou, toen stond er een verrassing op me te wachten! Echt direct naast mijn rechteroor hoorde ik opeens een steun en een kreun. IEMAND HAD MIJN BED GEJAT!! Pff, was even schrikken. Na even zoeken vond ik toch een leeg bedje! Heerlijk geslapen...

De volgende dag ging erg rustig voorbij.'S avonds weer met Janwillen en Luuk afgesproken om wat te gaan drinken. Na heel wat telefoontjes en meters verer hadden we elkaar gevonden op een verlaten parkeerplek waar we heel wat liters Goon erdoorheen zijn gegaan. Luuk en Janwillem moesten in de auto slapen omdat The Arts veel duurder was geworden wegens Pasen en Bluesfest. Wij hadden nog een nachtje geboekt en zijn dus terug gegaan naar het hostel, waar Will opeens een vriendin van hem tegenkwam. Hier even mee gezeten en wat gedronken om daarna lekker weer te gaan slapen. Zoals dus elke keer had weer iemand het gemunt op mij in zo'n Dorm. 'S ochtends om 7:00 uur porde iemand in mijn rug. Ik zo goed als ik in ochtenden ben gaf antwoord: JA WAT??? De 'porrer' wilde mijn lakens hebben voor zichzelf om uit te checken, diegene mocht ze hebben, ik wilde slapen!

Na nog een klein half uurtje te hebben 'geslapen' zijn we op pad gegaan, Will en ik zijn naar Surfers Paradise gegaan omdat Byron te duur werd vanwege Bluesfest en Pasen. Prijzen gingen met een goede 75% omhoog!!?! En druk dat het was!!! Wij wilde even rust vinden in Surfers Paradise. Onderweg nog even met Janwillem en Luuk wat gedronken en Will en ik gingen op zoek naar goedkoop surfboard voor de reis. We kwamen uiteindelijk bij Maddog, waar we alletwee een fantastisch board hebben gekocht. Mijn boardje gaat hoe dan ook naar Nederland! Na een paar uurtjes brak in de auto kwamen we aan in Surfers. Pfff! Het is een STAD! Dat hadden we niet helemaal verwacht, een soort Costa Brava. Iedereen wilde er goed uitzien om gezien te worden en niemand was ook maar een beetje aardig. Ook maar weer gewoon lekker in een hostel binnengelopen om even te relaxen (je doet eigenlijk niks anders hier). Na een lekker nachtje weer terug gegaan naar Byron omdat we hadden afgesproken met Luuk om even rond te kijken voor een appartementje voor een week met zijn vieren. Dat is namelijk goedkoper dan als ieder voor zich in een hostel zit. Janwillem was er deze dag niet bij, hij had een kaartje voor Bluesfest ($140!). Na niks gevonden te hebben hadden we zin om gewoon lekker fout te eten, we zagen een reclame op een TV van een onwijs geile hamburger bij de Hungry Jacks, we moesten 'm hebben! Helaas nergens in de buurt dus wij gingen met twee auto's op een missie. Hungry Jacks. Het werd uiteindelijk toch een McDonalds in Balina. Na deze McDonalds verwennerij zijn we met z'n 3en beland in een smerig motel langs de weg. Zeg maar gewoon een horrormotel. We zaten met z'n 3en voor de deur 4 uur lang biertjes te drinken en lol te hebben. NIEMAND kwam er voorbij tijdens die 4 uur, geen verkeer, geen mens, geen hond. Maar wij gingen naar bed, lagen er net in en OPEENS de ene auto na de andere, mensen kwamen uit het niets en ja, ja, zelfs een hond kwam voorbij.

Na (God zij dank) de volgende ochtend wakker te zijn geworden zijn we WEER naar Byron gereden om Janwillen weer in de groep op te nemen. Gelukkig was Pasen en Bluesfest toen al voorbij. Na hopeloos te hebben rondgelopen voor een hostel kwamen we uiteindelijk bij een fantastisch hostel: Belongil Beachouse. Hier hebben we tot op de dag van gisteren een fantastische tijd gehad. De eerste avond een aantal mensen uit Melbourne leren kennen, gratis van meegegeten op de BBQ en flink mee gedronken. Echt hele leuke mensen. De dag daarna Eric uit California (Laguna Beacht), Thijs uit Groningen en Claudia & Merel uit Nederland maar studerende in Sydney. Oh en BAS! Bas was een jaar of 30 die als 3 jaar in Sydney. Hij was ook op een missie. Hij was komen fietsen vanuit Sydney!!!!!! Al een goede 8 dagen onderweg om uiteindelijk in Brisbane aan te komen (in 10 dagen). Nou, dat is een goede 1100 km!!!!!!!! Onwijs aardige vent die uiteindelijk ook nog een keer mee uit is gegaan!

Deze 3 dagen waren het beste te omschrijven in een aantal woorden. Lachen, bier, feesten, BBQ, surfen, hangen, uitgaan en LACHEN!

Op 9 april 2010 was het dan zover, we zouden Byron verlaten samen met Janwillen om Will op het vliegveld in Brisbane af te zetten. Dit verliep allemaal zeer goed en Janwillem en ik zouden verder gaan om naar Sydney te gaan. Will komt nu over 2 weken weer terug en ik moet zeggen dat het toch wel erg gek is om nu de eerste ochtend wakker te worden en Will is niet in de buurt. Raar gevoel, maar gelukkig komt hij binnenkort weer terug. En gelukkig ben ik niet alleen, Janwillen is er nu bij.

In Brisbane hebben we samen heerlijk bij Erik en Sylvia gegeten en we zijn gewoon weer met zoveel gastvrijheid ontvangen. Echt waanzinnig!! We gaan nu zo even de stad in om wat voor Erik en Sylvia te kopen en vanmiddag komt Luuk ook deze kant op om even met z'n 3en weer in een hostel te hangen en even wat te drinken. Brisbane is echt ons afscheid. Luuk gaat noordelijk en Janwillem en ik gaan zuidelijk.

Nou, wij gaan nu even cruisen in de Swift! En op zoek naar een leuk cadeau voor Erik en Sylvia...

Foto's volgen vanmiddag!

XX

  • 10 April 2010 - 05:28

    Willemijn:

    Hahaha! Bel even als je Australie tips nodig hebt! In Surfers moet je naar een pretpark gaan, echt genieten. Wij hebben ons de hele dag vermaakt in Warner Bros Movie World.
    Heb echt zin om je te zien in Sydney!!
    Xxx

  • 10 April 2010 - 08:12

    Marya En Peter:

    Hi Daan, wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt. Top. Doe Erik en Sylvia de hartelijke groeten. LY.

  • 10 April 2010 - 08:55

    Ineke:

    Fijn dat je zo goed ontvangen bent door Erik en Sylvia. Maar ik had ook niet anders verwacht. Als je ze nog ziet doe ze de hartelijke groeten.Nog heel veel plezier "down under"

  • 10 April 2010 - 09:02

    Emily:

    he daan, kom je nog naar boven of niet? ik ben volgende week dinsdag avond klaar! laat maar weten als je in de buurt bent, kunnen we ff meeten. X

  • 10 April 2010 - 10:18

    Rita En Geert:

    Hallo Daan,lekker surfen,maar kijk uit voor de haaien.Elk jaar worden er wel n paar gepakt.Leuke foto s opeen zien jullie er wel n beetje dizzy uit,groetjes van ons en nog veel plezier.

  • 10 April 2010 - 11:43

    Paps:

    Hi dudes! Geniet lekker. Groetjes vanuit New Orleans. Paps.

  • 11 April 2010 - 12:10

    Elma:

    Hai Daan, wat een leuk verslag weer. Geweldig klinkt als een soort paradijs daar........ Nou kan me goed voorstellen dat je je even verlaten voelt nu W.G. weg is maar hij komt weer terug! Twee weken zijn zo voorbij! Ik daarentegen vind het natuurlijk heerlijk om hem weer te zien. Hij is inmiddels goed aangekomen gisteren rond een uurtje of zes. Was toch nog wel een hele rit gaf hij toe. Maar heeft zich laten upgraden dus first class gelegen! Lekker bedje en geslapen!Top jullie witte bolide. Wil gaat al zijn vrienden natuurlijk weer ontmoeten dus is helemaal excited!!Morgen de borrel !! Ook erg belangrijk!Heeft inmiddels middels laptob al jullie belevenissen laten zien. Geweldig allemaal. Nou Daan let goed op jezelf en jullie spullen en maak het jezelf naar de zin. Geniet even van de rust want Geert is altijd zeer enthousiast aanwezig!! HA HA !Kun je even tot jezelf komen en het leven overdenken!! Lieve groetjes Elma XXPS Wil je namens mij Erik en Sylvia bedanken voor hun gastvrijheid. Super om zo ergens ontvangen te worden zeker als je aan de andere kant van de wereld zit!

  • 19 April 2010 - 20:53

    Elma:

    He Daan, hoe is het met je? Hoor of lees weinig.....zal wel goed gaan dan!! Lekker aan het relaxen!Tja je hoeft je nu ook aan helemaal niemand te verantwoorden....zelfs niet aan W.G.!!Nou hier alles oke, heerlijk dat Geert weer in de buurt is alhoewel ik hem pas twee keer in vogelvlucht thuis heb gezien!!Hij heeft wel een waanzinnige week meldde hij vandaag. Miste bij thuiskomst het leven met jou in Australie al!!Nou Daan geniet nog even van de rust deze week ......
    Pas goed op jezelf (ja sorry hoor dat ik dat steeds zeg!) heb ik zelf een beter gevoel bij!!Lieve groetjes ElmaXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 07 Feb. 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 51855

Voorgaande reizen:

25 Februari 2010 - 10 Juli 2010

Wereldreis

Landen bezocht: