India, Delhi.. Chaos! - Reisverslag uit Delhi, India van Daan Theeuwes - WaarBenJij.nu India, Delhi.. Chaos! - Reisverslag uit Delhi, India van Daan Theeuwes - WaarBenJij.nu

India, Delhi.. Chaos!

Door: Daan Theeuwes

Blijf op de hoogte en volg Daan

26 Februari 2010 | India, Delhi

India.. Hoe kan ik in Godsnaam beginnen over India. Wat wij hebben meegemaakt in een dag is niet te beschrijven. Het is is nu 21:00 uur hier in Delhi en wij hebben nu al genoeg meegemaakt om een heel boek te schrijven. Ik zal maar eerst even beginnen bij het begin...

Eenmaal aangekomen op het vliegveld waren wij een van de laatste die het vliegtuig verlieten. Moe, gebroken en vrij melig liepen wij naar buiten. Het eerste wat we ook weer roken was wierook. Een roltrap leidde ons naar de douane waar we meteen werden begroet door mensen, ruim 30cm kleiner met geweren die even groot als onze benen waren. Na een snelle douanecheck gingen we dan de backpacks halen. Hier ging alles vrij snel. De chauffeur die op ons wachtte was ook snel gevonden.

WAUW. We reden nog geen 30 seconden weg van het vliegveld en we kwamen terecht in pure armoede. Mensen waren zich aan het wassen op straat. Huisjes van klei tussen de bosjes, honden die zo uitgemergeld waren dat je de vorm van het hart zag kloppen. Ongelooflijk. En dan heb ik het nog niet eens over het verkeer gehad. Het verkeer is niet normaal. Mensen zitten met zijn vijven op een motor. Een toeter wordt hier gebruikt als amusement en overal waar je kijkt zijn mensen, auto's, motoren en tuctuc's. Het duurde ook nog geen 2 minuten voor je de eerste koeien alweer over straat zag waggelen. Steeds verder in het centrum dachten we dat de armoede wel minder zou worden. Nou, NEE. Overal waar je kijkt zitten mensen op hun manier ongelukkig aan de kant van de weg. Er was een pand dat helemaal was ingestort en niemand meer inzat, maar voor een groep van 8 bejaarden was dat een perfecte plek om een potje kaarten te spelen. Om even duidelijk te maken hoe lang we nu in India waren: 25 minuten.

Toen we af werden gezet bij het hotel stonden meteen een groep van 6..... honden op ons te wachten. Wij springend en huppelend erover heen en hop naar binnen. Nou, inchecken ging vrij soepel voor Indiase begrippen denk ik en we werden naar onze kamer geleid. Uhm.. ja. De foto die snel zal volgen zegt genoeg. De ramen zijn nergens te bekennen en we moesten zelfs extra betalen voor een rol WC-papier. Nou, wij gingen maar snel weer de 'stad' in. Een stad kan je het moeilijk noemen. Maar we gingen lopen. Allereerst werden we door iedereen aangekeken alsof we helemaal gek waren ofzo. Maar na een tijdje raakte je daar wel aan gewend. Aan het verkeer alleen niet. Om een straat van 30 meter over te steken deden wij denk ik 10 minuten. Overal word je voor je sokken gereden. Halverwege de straat raakten we aan de praat met een Australiër die ons de wegwees naar Main Bazaar. We vonden wel dat we eerst even wat konden kopen bij een supermarkt om daarna eventjes rust te pakken in de hotelkamer. Nou die rust werd een slaap van 6 uur. In die 6 uur zijn er denk ik wel 25 pogingen geweest om onze deur door te beuken. Wij sliepen rustig verder. We zien wel wat er zou gebeuren.

Nou, we werden weer wakker. Alles was nog heel en wij zelf ook. We gingen naar Main Bazaar. Leuk, op zich, maar je moet goed opletten. Alles en iedereen zit aan je en probeert je dingen te verkopen. We werden ook meegesleurd door een tweetal jongeren uit Kashmir om een tour en hasj te kopen. Nou, mooi niet. Zaten we daar... 'Ja, leuk... Okeee.. Mooi.. Doei!!' We liepen verder en kwamen op een kruispunt, iedereen boodt ons een tuctuc aan, maar we wilden eigenlijk niet. Toen kwam Amdir/Amid/Amdoe.. iets die richting op. TOPVENT! Toen begon ons echte Delhi avontuur. We zeiden tegen hem dat we wel wat lekkers wilden eten omdat we al 13 uur niks gegeten hadden. Hij sprak goed engels en studeert Wiskunde en Bedrijfskunde op een universiteit in Delhi. Hij rijdt nu al twee jaar een tuctuc om voor zijn studie te kunnen betalen. We gingen steeds meer praten, lachen, grapjes uithalen en dat soort dingen. Amdir bracht ons naar de 'VVV' van India. Hier hebben we een reis door India geregeld. Hiermee gaan we morgen naar Jaipur, daarna naar Agra en allerlaatst naar Varnassi om daarna door te gaan naar Kathmandu. We hebben hier wel ruim voor betaald maar alles is geregeld! Hotels, busreizen, treinreizen, alles. Na het VVV gesprek hebben we met Amdir gegeten bij een typisch restaurantje. Een lekker biertje, wat nan, beetje kip, alles. Hij heeft ons veel uitgelegd over India en wat we wel en niet moeten doen. Will begon alleen weer lekker handig over de 'heilige koe' en dat wij in Nederland gewoon de BigMac hebben. Je zag aan het gezicht van Amdir eigenlijk echt hoeveel een koe voor de Indiase bevolking betekent en dat we het daar maar niet over moesten hebben. Na het eten zijn we richting het hotel gegaan. Amdir bracht ons echter weer lekker ergens anders en we kwamen in een soort boetiek vol jurken. Indiase jurken. Mannen jurken. Nou, 10 minuten later stonden wij buiten met een nieuwe jurk, broek en sjaal. Will en ik keken elkaar aan en dachten:'nu moeten we echt terug naar het hotel, voordat het uit de hand gaat lopen. Dat was namelijk nog niet van toepassing... Juist' Amdir nog even een klein fooitje gegeven voor zijn wachten, enthousiasme, etc. Nou Amdir had nog nooit zoiets meegemaakt. Hij was overdonderd. Wij zijn bij deze vrienden met AMDIR!! We hebben zelfs zijn familie uit Bengal gesproken aan de telefoon. Voor morgen nog even afgesproken om in jurk en alles afscheid te nemen bij het VVV. En dan op weg te gaan naar Jaipur met onze tour.

Nou, hier liggen we dan. Uitgeput, Indiaas, vol eten en een lege portemonnee. Bij deze sluit ik mijn laptop en ga ik voor een goede nachtrust. Binnenkort meer....

XX

• 27 Februari 2010 - 09:21

Paps:

Pfff. En dat is dan nog maar dag één van de 134. Geweldig dat jullie naar het Festival van de Olifant in Jaipur gaan. Schijnt echt geweldig te zijn. Goed dat je dit allemaal even vooraf in Dehli hebt geregeld. Hoef je je daar de eerste dagen geen zorgen over te maken.
    Ben benieuwd naar je foto's en filpjes. Slaap even lekker uit en tot snel. Liefs, ook aan WG natuurlijk,

Paps

• 27 Februari 2010 - 11:09

Marya & Peter:

Hallo mannen, wat spannend allemaal. Alleen... moeders slapen daar niet beter van, hoor. Wij zijn wel erg benieuwd naar de foto's in vol Indiaas ornaat. Ben je nog bekende Nederlandse hockeyers tegen het lijf gelopen op Connaught Place? Morgen, de 28ste, begint in Delhi het WK Hockey. Genieten jullie maar van de rondreis!Let goed op elkaar! Dag Willem Geert. Dag Daan,LY

• 27 Februari 2010 - 11:40

Mees:

WOW,
    als je dat elke dag zo mee maakt.....
    maar als je gaat skype wil je me dan toevoegen?
    gewoon mees toonen, ik heb een webcam...
    misschien spreek ik je dan!!!

• 27 Februari 2010 - 15:49

Nanne:

Zoooo Daan dit is echt leuk voor mij om te lezen. Ik ben zelf namelijk ook in India geweest en ik had echt precies dezelfde dingen die me overvielen.

Wat je zegt, die pure armoede is echt ongelooflijk,zoveel mensen leven op straat met helemaal niets.En wat te denken van het verkeer. Dat moet je echt zelf zien om dat goed te realiseren. Toen ik er was reden ze ook gewoon met lijken op de brommers. Ongelooflijk.

Nou in ieder geval nog heel veel plezier met je avontuur, en geniet ervan.

laaters

• 28 Februari 2010 - 12:04

DaanTheeuwes:

Hoi kanjers, niet te geloven wat jullie al gedaan hebben in zo'n korte tijd.En wat een leuk verslag.Op deze manier zijn wij er ook een beetje bij. Wij zijn benieuwd hoe dat Olifanten festival zal zijn?Geniet liefs Opa Eijkie Oma Anne

• 28 Februari 2010 - 12:08

Oma Anne:

Sorry hoor, ik had als naam Daan ingevuld,maar het moet natuurlijk mijn eigen naam zijn.Weer wat geleerd!

• 28 Februari 2010 - 12:09

Elma:

Lieve Willem-Geert en Daan, wat een verslag al !Het lijkt wel een week!!Wel te gek maar ook al erg heftig vind ik als moderne doch enigszins tuttige bezorgde moeder.Wat een geweldige ervaringen nu al. Ja Daan echt iets voor W.G. over die Heilige Koe wen er maar aan hij is net zo spontaan als zijn moeder .....pakt niet altijd goed uit!!Maar gelukkig ben jij er nog!!Dat scheelt Ha Ha!!Lekker setje!!Nee zonder gekheid ben waanzinnig trots op jullie. Geniet , ervaar en sla op !!Pas goed op elkaar. Liefs en dikke kus Elma

• 28 Februari 2010 - 12:11

Elma :

Lekker slim Oma Anne !! Nee hoor vind het heel stoer van je!!Geweldig echt weer een actie voor jou!!Elma

• 28 Februari 2010 - 13:39

Bert Van Mierlo:

nou nou, lijkt wel een kopie van 6 jaar geleden toen ik naar China ging.
    mannen deze foto's geven nog enige luxe weer, wordt waarschijnlijk nog erger als je t binnenland in gaat.

reis om te reizen geniet en beleef want de reis is nog belangrijker dan haar bestemming.

ik weet nog wel in China dat wij gingen om te zien /ruiken / beleven en dat vooral WIJ aangekeken werden. we hebben haar op armen en benen, zijn langer, hebben mooie spullen ondanks dat je niets bijzonders bij je hebt, ze kunnen uren naar je kijken, daar wen je inderdaad aan.

maar let wel, jullie zijn toerist dus je bent een "prooi" een prooi met geld en dat nemen ze graag op wat voor manier dan ook af.
    alles wat je koopt koop je te duur, zelfs met 1/10 van de vraagprijs zijn ze al dik tevreden.
    maar daar kom je zelf wel achter na enige keren stevig onderhandelen. weglopen is t beste want zij willen die "troep" kwijt !!
    blijf altijd beleefd en lach vriendelijk tijdens onderhandelen en ontmoetingen.

nou mannen veel liefs

Pa / Bert

• 28 Februari 2010 - 16:34

Marya En Peter:

Hallo mannen, alles goed? In een reisverslag van ene Babette - zij is vandaag in Jaipur aangekomen - las ik dat ze beroofd was in de bus en het volgende: "Na het voorval in de bus voel ik me ook niet erg op mijn gemak. 1 maart is het holi kleurenfestival. Mensen adviseren die dag binnen te blijven, omdat het gevaarlijk kan zijn. De gekleurde poeder waarmee ze gooien kan vermengd zijn zuurhoudende producten, waardoor toeristen in het verleden brandwonden opliepen".
    Dus Willem Geert en Daan, neem die wijze raad mee. Ook die van Bert.

• 28 Februari 2010 - 19:54

Oom En Oop Rita En G:

Hallo lieve jongens,ik zou er wel bij willen zijn,zo indrukwekend jullie verhaal,zijn benieuwd naar jullie komend verhaal,denk veel aan jullie en blijf goed op jezelf passen,veel mooie ervaringen en dikke knuffel tot schrijfs oom en oop.

• 28 Februari 2010 - 21:46

Erik :

Gozer, echt tof man!! nog heeeel veel plezier, en kzal zeker af en toe je berichten lezen, we moeten alsnog wat gaan drinken als je back bent;)

• 01 Maart 2010 - 14:16

David:

Schat, wat een mooie foto's! Heb je geen foto's van jou in die jurk?

• 02 Maart 2010 - 12:16

Tante Cokkie:

Spannend. Ik lees veel reisverhalen maar jij maakt het mee . Ik vind het leuk om je te volgen .Fijn he reizen. Het is ook mijn hobby.Groet Cokkie