Onderweg - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Daan Theeuwes - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Daan Theeuwes - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Daan Theeuwes

Blijf op de hoogte en volg Daan

25 Februari 2010 | Finland, Helsinki

Het moment is/was aangebroken. Willem-Geert en ik zijn nu onderweg naar Delhi.

Na een toch wat rare ochtend met afscheid e.d. zijn we op Schiphol op het vliegtuig gestapt naar Finland, Helsinki.

Hier in Helsinki is het -16 C! Hier en daar liggen balen sneeuw van dik 3 meter. Gelukkig zitten wij lekker binnen op het vliegveld.

In het vliegtuig (terwijl Willem-G aan het slapen was) heb ik gesproken met een nederlandse man die onderweg was naar een vriend in Helsinki. Hij vertelde me wat wel en wat niet per se te bekijken in China. In India en Nepal was hij nog nooit geweest.

Eenmaal aangekomen in Helsinki en na een indrukwekkende landing met sneeuw, wit en sparbomen als het enige wat je uit het raam kon zien zijn we veilig geland. Tijdens de landing konden we ook meekijken met de piloot. Op elk vliegtuig van Finnair zijn camera's aan de onderzijde en voorkant van het vliegtuig geplaatst waarmee je alles kan zien tijdens opstijgen en landen. Best wel vet, we hadden het nog nooit gezien in ieder geval.

Nu zitten we maar een beetje onze 5 uurtjes wachten te vullen met chillen en een beetje rondlopen. We zaten eerst in een erg druk gedeelte van het vliegveld, maar na het passeren van de douane voor onze gate zijn we in een soort paradijs vol ligbanken, rust en chillheid beland. Wij liggen nu lekker op de ligbanken met de knopen los en de schoenen uit. Will leest de Donald Duck en ik zit dit verslag te schrijven. Dit is eigenlijk alles wat we voor nu te melden hebben. Veel hebben we nog niet echt te vertellen. Later meer...

X

PS: Mijn 'normale' telefoonnummer is voor deze reis niet mee, maar ik ben wel te bereiken op 06-43911630.

  • 25 Februari 2010 - 15:54

    Eleanor:

    Spannend boef! Ben heel benieuwd naar de geniale verhalen. Ik pas intussen goed op vespie :)!

  • 25 Februari 2010 - 17:17

    Paps:

    Hallo zoon!

    Ik moet zeggen: het is een beetje wennen. Jij weg, maar wel aan de start van je droomreis! Geniet er maximaal van. Fijn dat je samen met WG op weg bent. Op Schiphol was het even moeilijk om voor zo lamng afscheid te nemen. Maar gelukkig is er SMS, Skype, deze site en de wetenschap dat je je droom aan het leven bent. Helsinki is met recht chill. Koud, stijfjes (stijldansen is hbby nuymero uno daar), maar wel bizar leuk. Vraag maar naar het lied Varela Veran. Dat heb ik ooit in een karaokebar in het Fins gezongen (en met succes kan ik je zeggen). Neem een glas Salmiakken (een soort dropjenever) en rust lekker uit. Op naar India!
    Ik hou van je!

    Paps

  • 25 Februari 2010 - 18:22

    Mees:

    yo daan,

    ik ben nu de zoon van Adriaan....
    want hij heeft er nu geen. hij mist je heel erg.

    Later

  • 25 Februari 2010 - 22:06

    Do:

    Hoi Daan,

    Wel gek, die lege en zo goed opgeruimde kamer! Wat spannend verslag en foto vanuit het vliegtuig. Ik moet nu gaan, want papa zet de scibe op mijn computer! Toestand! Take care en liefs voor jou en WG. Kus Do.

  • 26 Februari 2010 - 05:20

    Willemijn:

    Spannend! Wordt vast een geweldige reis! We moeten even goed contact houden, zou het echt onwijs leuk vinden als we kunnen meeten in Sydney in April!
    Have fun lieverd!
    Xx

  • 26 Februari 2010 - 06:55

    Paps:

    Goed te horen dat jullie veilig in Dehli zijn aangekomen! Kijk al uit naar je volgende verslag! X Paps

  • 26 Februari 2010 - 11:30

    Sabien:

    Hoi lieverd, hoop dat alles goed met je gaat daar in Delhi! Zal wel mooi zijn daar, met al die kleuren. Heb je de taj mahal al....?? haha! Heel veel plezier daar, kijk uit voor koeien, doe voorzichtig en doe de groetjes aan Willem-G! XXXX zie je in een bollywood film

  • 26 Februari 2010 - 13:49

    Haagse Ien:

    Hé Daan. Je bent al een lekker eind op weg.Veel plezier en geniet ervan.
    Heb je al contact gelegd met Erik en Sylvia?

    Groetjes van je tante

  • 26 Februari 2010 - 15:55

    Mees:

    hey Daan,
    ik schrijf elke dag wat.. dus vandaag weer...
    Hoe is India !!?
    hier is t leuk !
    wij gaan over een uurtje bowlen...
    is het eigelijk tijdsverschil daar?

  • 26 Februari 2010 - 16:02

    Thomas:

    Veel plezier maat!!!!!!!!!!

    xxxx

  • 26 Februari 2010 - 22:34

    Ruth:

    De weekenden zijn niet meer hetzelfde zonder jou...xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 07 Feb. 2010
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 51860

Voorgaande reizen:

25 Februari 2010 - 10 Juli 2010

Wereldreis

Landen bezocht: